چاپ فرتاک، چاپخانه ای ارزان و حرفه ای

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

چاپ فاکتور برای کسب و کارهایی که محصولی ارائه می‌‌دهند یا خدماتی به مشتریان عرضه می‌کنند، کاربرد دارد. فاکتور انواع مختلفی دارد که از آن‌ها به عنوان سند مالی استفاده می‌کنند.

فاکتورها به دو صورت رسمی و غیررسمی چاپ می‌شوند؛ فاکتورهای رسمی برای ارائه به ادارات دولتی چاپ می‌شوند، اما فاکتورهای غیررسمی به درخواست کسب و کارها و برای ارائه به مشتریان چاپ می‌شوند. برخی از کسب و کارها به همراه تمام محصولات و خدماتی که می‌فروشند فاکتور ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر صرفا به درخواست مشتری فاکتور صادر می‌کنند. طراحی زیبا و کیفیت بالای فاکتور اعتبار برند شما را به مشتری می‌رساند و از آنجایی که نام برند شما روی آن درج شده است، با ارائه و چاپ فاکتور فروش احتمال اینکه برند شما به دیگران معرفی شود نیز وجود دارد.

چاپ فاکتور
چاپ فاکتور

قیمت چاپ فاکتور

ممکن است مراکز مختلف قیمت‌های متفاوتی را برای خدمات خود ارائه بدهند. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که قیمت لزوما کیفیت کار را تعیین نمی‌کند، اما می‌تواند به شما دیدگاهی درباره کیفیت کار بدهد. مثلا اگر قیمت چاپ فاکتور در یک مجموعه خیلی کم‌تر از نرخ بازار باشد، احتمالا از مواد اولیه ارزان و نامرغوب برای تولیداتش استفاده می‌کند تا هزینه تمام‌شده کار را کاهش بدهد و فاکتور را با قیمت پایین‌تر عرضه کند. کیفیت پایین کاغذ به خصوص به کسب و کارهایی که قرار است فاکتورهایشان را برای مدت طولانی بایگانی کنند، ضررهای بسیاری دارد.
قیمت بالا هم لزوما به معنی کیفیت کار خوب نیست. مثلا شهر کوچکی را تصور کنید که در آن فقط یک چاپخانه سفارش چاپ فاکتور می‌گیرد. این مجموعه بخاطر اینکه رقیبی ندارد، می‌تواند قیمت بالایی برای کارهایش در نظر بگیرد و حتی کیفیت خوبی هم نداشته باشد.
مشتریان باید توجه کنند که هزینه چاپ فاکتور باید مناسب باشد. چاپ فرتاک در عین ارائه بهترین کیفیت، قیمت مناسبی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد و همیشه مطابق با نرخ استاندارد بازار پیش می‌رود. امکان ارسال محصول در فرتاک باعث شده حتی افرادی که در شهر محل کارشان به چاپخانه مجهز دسترسی ندارند هم بتوانند فاکتورهای مورد نظرشان را سفارش بدهند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را دریافت کنند.
از آنجایی که هزینه سفارش فاکتور در بازه‌‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند،‌ قیمتی در این مقاله ثبت نمی‌کنیم. شما عزیزان برای بررسی قیمت از راه‌های ارتباطی موجود در سایت به صورت تلفنی یا آنلاین با کارشناسان چاپ فرتاک در ارتباط باشید.

جدول مشخصات و قیمت چاپ فاکتور کاربن لس A4

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • سایز فاکتور: 20x29 کاغذ A4
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • امکان ارائه فاکتور با پرفراژ
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ چاپ فاکتور کاربن‌لس ۲ برگی A4 فاکتور کاربن‌لس ۳ برگی A4 فاکتور کاربن‌لس ۴ برگی A4 فاکتور کاربن‌لس ۵ برگی A4 نوع چاپ رنگ
250 ۱۲۷۹۰۰۰ ۱۴۵۳۰۰۰ ۱۵۷۵۰۰۰ ۱۷۸۱۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۹۸۰۰۰۰ ۲۱۵۶۰۰۰ ۲۲۴۸۰۰۰ ۲۴۴۷۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۳۷۱۰۰۰ ۳۵۳۴۰۰۰ ۳۵۷۰۰۰۰ ۳۷۶۳۰۰۰ رنگی

جدول مشخصات و هزینه چاپ فاکتور کاربن لس A5

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • سایز فاکتور: 14.5×20 سانتیمتر کاغذ A5
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • امکان ارائه فاکتور با پرفراژ
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ فاکتور کاربن‌لس ۲ برگی A5 فاکتور کاربن‌لس ۳ برگی A5 فاکتور کاربن‌لس ۴ برگی A5 فاکتور کاربن‌لس ۵ برگی A5 نوع چاپ رنگ
250 ۱۱۰۸۰۰۰ ۱۱۹۷۰۰۰ ۱۲۸۷۰۰۰ ۱۴۱۴۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۸۲۳۰۰۰ ۱۹۰۹۰۰۰ ۱۹۹۵۰۰۰ ۲۱۱۹۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۲۱۲۰۰۰ ۳۲۹۵۰۰۰ ۳۳۷۹۰۰۰ ۳۴۹۸۰۰۰ رنگی

جدول مشخصات و هزینه چاپ فاکتور تحریر ۸۰ گرم A4 (زیر الوان)

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • اندازه فاکتور: 20x29 کاغذ A4
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • زمان تحویل سفارش شما از ۲ تا ۵ روز کاری است.
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۲ برگی A4 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۳ برگی A4 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۴ برگی A4 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۵ برگی A4 نوع چاپ رنگ
250 ۱۲۴۰۰۰۰ ۱۴۱۴۰۰۰ ۱۵۳۸۰۰۰ ۱۷۴۴۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۹۵۰۰۰۰ ۲۱۱۹۰۰۰ ۲۲۱۱۰۰۰ ۲۴۱۱۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۳۳۵۰۰۰ ۳۴۹۸۰۰۰ ۳۵۳۵۰۰۰ ۳۷۲۸۰۰۰ رنگی

جدول مشخصات و هزینه چاپ فاکتور تحریر ۸۰ گرم A5 (زیر الوان)

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • اندازه فاکتور: 14.5×20 سانتیمتر کاغذ A5
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • زمان تحویل سفارش شما از ۲ تا ۵ روز کاری است.
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۲ برگی A5 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۳ برگی A5 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۴ برگی A5 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۵ برگی A5 نوع چاپ رنگ
250 ۱۱۰۶۰۰۰ ۱۲۱۵۰۰۰ ۱۳۲۳۰۰۰ ۱۴۷۱۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۸۲۱۰۰۰ ۱۹۲۶۰۰۰ ۲۰۳۱۰۰۰ ۲۱۷۳۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۲۱۰۰۰۰ ۳۳۱۱۰۰۰ ۳۴۱۳۰۰۰ ۳۵۵۱۰۰۰ رنگی
قیمت چاپ فاکتور
قیمت چاپ فاکتور

چاپ فاکتور ارزان

فاکتور جزو کاربردی‌ترین کاغذهای اداری است و بسیاری از کسب و کارها سالانه چند بار سفارش چاپ ارزان فاکتور ثبت می‌کنند؛ بنابراین قیمت چاپ این محصول برایشان اهمیت بسیاری دارد. چاپ فاکتور ارزان به معنی استفاده از کاغذهای بی‌کیفیت یا چاپ متن با کیفیت پایین نیست. فاکتور شما باید مدت زیادی بدون تغییر باقی بماند و همچنین برای مشتری خوانا باشد. قیمت چاپ فاکتور به عوامل مختلفی مانند اندازه کاغذ، جنس کاغذ، روش چاپ، تعداد برگ‌ها و تیراژ چاپ بستگی دارد.

برای کاهش هزینه‌ها هنگام چاپ می‌توانید محصولاتی با تعداد برگ‌های کم‌تر یا اندازه کوچک‌تر انتخاب کنید، اما باید دقت داشته باشید که محصول سفارشی با آنچه نیاز دارید، مطابقت داشته باشد. برخی از افراد قیمت را به عنوان اولویت اول در نظر می‌گیرند و فاکتورهایی با اندازه کوچک چاپ می‌کنند، اما از آنجایی که هر مشتری لیست محصولات زیادی را خریداری می‌کند، مجبور می‌شوند برای هر مشتری دو یا چند فاکتور بنویسند. این موضوع باعث ایجاد بی‌نظمی در کار می‌شود.

اگر مجموعه معتبری را برای چاپ فاکتور ارزان انتخاب کنید، هم از قیمت مناسب اطمینان خواهید داشت و هم می‌دانید در نهایت محصول باکیفیتی تحویل می‌گیرید. فاکتور برگه‌ای است که همیشه به آن نیاز دارید و یکی از مهم‌ترین کاغذهای اداری کسب و کار شما محسوب می‌شود.

چاپ فاکتور ارزان
چاپ فاکتور ارزان

چاپ فاکتور کاربن لس

فاکتور کاربن لس یکی از رایج‌ترین انواع اسناد مالی است که برای کسب و کارهای مختلف چاپ می‌شود. معمولا مجموعه‌هایی که از فاکتور کاربن لس استفاده می‌کنند، یک نسخه از آن را به مشتری ارائه می‌دهند و نسخه دیگر را برای خود نگه می‌دارند. البته برخی از کسب و کارها ممکن است بخاطر استراتژی‌های منحصر به فردشان به بیشتر از دو نسخه از یک فاکتور نیاز داشته باشند.

افرادی که به چند نسخه فاکتور نیاز داشتند یا باید همه اطلاعات دو یا سه بار می‌نوشتند و یا از کاغذ کاربن استفاده می‌کردند. استفاده از کاربن‌ها باعث بی‌نظمی در فاکتور می‌شد. چاپ فاکتور کاربن لس این مشکل را حل کردد. این دسته از فاکتورها به صورت دو، سه یا چهار برگی چاپ می‌شوند و زمانی که روی برگه اول یادداشت می‌کنید، متن روی برگه‌های بعدی هم چاپ می‌‌شود. برگه‌هایی که در چاپ فاکتور کاربن لس مورد استفاده قرار می‌گیرد در رنگ‌های مختلفی مثل سفید، صورتی، زرد، آبی و سبز ارائه می‌شود. این تنوع رنگ به شما کمک می‌کند تشخیص بدهید هرکدام از نسخه‌های فاکتور باید نزد چه کسی باشد و برنامه‌های حسابداری و تسویه‌ای که با توجه به فاکتورها انجام می‌دهید، به هم نمی‌ریزد.

فاکتورهای کاربن لس شماره هم دارند. شما می‌توانید این فاکتورها را با تعداد برگه‌های متفاوت سفارش دهید، البته باید نوع آن را هم مشخص کنید. به عنوان مثال اگر کاربری فاکتور هزارتایی سه برگی سفارش می‌دهد، در واقع سه هزار برگه تحویل می‌گیرد، اما شماره فاکتورهای آن هزار است. به عبارت ساده‌تر هر سری سه برگی (سفید، زرد و صورتی) شماره یکسان دارند و در سری بعدی شماره فاکتور تغییر می‌کند.

چاپ فاکتور کاربن لس
چاپ فاکتور کاربن لس

چاپ فاکتور رسمی

فاکتورهای رسمی برای ارائه به اداره دارایی چاپ می‌شوند، روش چاپ آن‌ها با فاکتورهای غیررسمی متفاوت نیست، اما باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • این دسته از فاکتورها باید حتما به صورت دو برگی یا بیشتر چاپ شوند. یک برگ آن‌ها به خریدار داده می‌شود و فروشنده هم با توجه به نیازش می‌تواند دو یا چند برگه را نگهداری کند.
  • فاکتور رسمی باید شماره سریال داشته باشد. شماره سریال مورد تایید اداره دارایی شماره‌ای است که با چاپ افست و با استفاده از دستگاه ملخی و به رنگ قرمز چاپ شده باشد.
  • رنگ انتخابی برای این دسته از فاکتورها معمولا زرد و سفید است، اگر مشتریان به برگ سوم هم نیاز داشته باشند، این برگه باید در رنگ صورتی چاپ شود. البته مشتریان می‌توانند برای برگه‌های دوم و سوم رنگ‌های دیگری هم انتخاب کنند، تنها نکته مهم این است که برگه اول سفید باشد.
  • رنگ چاپ و نوشته این فاکتورها باید به رنگ مشکی باشد.
  • کاغذهای استاندارد برای چاپ فاکتور رسمی، A4 و A5 است. البته کارشناسان معمولا توصیه می‌کنند از کاغذهای A4 برای فاکتور رسمی استفاده کنید تا در هنگام نوشتن لیست محصولات با کمبود فضا مواجه نشوید.
چاپ فاکتور رسمی
چاپ فاکتور رسمی

چاپ فاکتور رسمی 2 نسخه A4
چاپ فاکتور رسمی 2 نسخه A4

چاپ فاکتور فروش

چاپ فاکتور فروش هم به صورت معمولی انجام می‌شود و هم رسمی. فاکتورهای رسمی برای ارائه به اداره‌ها و سازمان‌ها کاربرد دارد؛ این اداره‌ها معمولا هزینه محصولات خریداری شده را بعد از دریافت فاکتور از مسئول خرید، پرداخت می‌کنند. این برگه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند؛ به عنوان مثال افرادی که وام خرید کالا دریافت می‌کنند، برای دریافت وام مورد نظرشان باید فاکتور رسمی با بانک‌ها و موسسات مالی ارائه بدهند. فاکتورهای معمولی شماره خاصی ندارد و صرفا برای اطلاع‌رسانی تعداد محصولات فروخته شده و نرخ آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ فاکتور فروش در اعتبار کسب و کار شما نیز تأثیر دارد. وقتی در ازای هر خریدی که مشتری به او فاکتور ارائه می‌دهید، ذهنیت خوبی برای او ایجاد خواهید کرد. در نتیجه هر بار بخواهند از یک مجموعه معتبر خرید کنند، به سراغ شما می‌آیند.

چاپ فاکتور فروش به دو روش انجام می‌شود. در روش اول فاکتور عمومی است. جدول محصولات و مشخصات بالای برگه به صورت عمومی چاپ می‌شود. روش دوم چاپ اختصاصی است. در بالای این برگه‌ها نام و لوگوی برند خودتان چاپ می‌شود. همچنین جدول و مشخصات محصولات همانطور که می‌خواهید چاپ خواهد شد. استفاده از فاکتور فروش اختصاصی، به کارتان نظم می‌دهد.

سفارش فاکتور فروش
سفارش فاکتور فروش

چاپ فاکتور قبضی

فاکتور قبضی یا همان رسید، با الگو گرفتن از دسته چک‌های بانکی طراحی شده و به کمک پرفراژ کاغذ، به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت سمت چپ کوچک‌تر است و برای فروشنده طراحی شده و قسمت بزرگ‌تر که در سمت راست قرار دارد به مشتری تحویل داده می‌شود.

فاکتور قبضی یکی از پرکاربردترین انواع رسید است که برای پرداخت هزینه‌های مختلف، از حق شارژ ساختمان گرفته تا خرید کالا، استفاده می‌شود. حتی وقتی چیزی را به امانت می‌سپارید و یا امانت می‌گیرید نیز می‌توانید از این فاکتور استفاده کنید و ثبت کنید که چه چیزهایی به امانت گرفته شده، تا چه زمانی مهلت دارد و چه هزینه‌ای باید بابت آن پرداخت شود.

چاپ فاکتور قبضی
چاپ فاکتور قبضی

چاپ فاکتور در تهران

بسیاری از کسب و کارها به دنبال بهترین مجموعه برای چاپ فاکتور در تهران و سفارش حضوری هستند. پیدا کردن یک چاپخانه به صورت حضوری به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. شما باید چاپخانه‌های مختلف را پیدا کنید، به آن‌ها نمونه کار سفارش دهید تا مطمئن شوید آنچه چاپ می‌شود با نیاز شما مطابقت دارد.

در شهرهای کوچک‌تر این مشکل بیشتر نمود پیدا می‌کند، زیرا تعداد چاپخانه‌ها محدود است و مشتریان قدرت انتخاب گسترده‌ای ندارند. بهترین روش برای حل این مشکلات سفارش آنلاین چاپ فاکتور در تهران و شهرهای دیگر است. شما در سفارش اینترنتی می‌توانید مشاوره بگیرید، جزئیاتی که می‌خواهید در فاکتور چاپ شود را ارسال کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که این محصول را به صورت فوری نیاز دارید یا می‌توانید مدتی برای چاپ آن منتظر بمانید. بعد از ثبت سفارش، فاکتورهای مورد نظر شما در بازه زمانی مشخص چاپ می‌شود و به آدرسی که ثبت کرده‌اید، ارسال خواهد شد. نمونه کارهای چاپ، قیمت و سابقه چاپخانه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در انتخاب بهترین مجموعه برای چاپ فاکتور در تهران به شما کمک می‌کند.

چاپ فاکتور در تهران
چاپ فاکتور در تهران

نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور

هرکدام از محصولات چاپی، کاربرد منحصر به فردی دارند و اغلب آن‌ها برای تبلیغات و برندسازی به کار می‌روند. اما فاکتور، محصولی با کاربرد رسمی است؛ به همین دلیل توجه به جزئیات در چاپ آن اهمیت بسیاری دارد.

اولین نکته‌ای که هنگام سفارش چاپ دسته فاکتور باید به آن توجه داشته باشید، کاربرد آن است. اگر قصد دارید فاکتور رسمی سفارش بدهید، باید فضای کافی برای تمام ویژگی‌های فروشنده و خریدار به همراه شماره درست فاکتور وجود داشته باشد. اما اگر فاکتورهایتان را فقط برای حساب و کتاب‌های داخل کسب و کار استفاده می‌کنید، لازم نیست همه اطلاعات شامل کد ملی حقیقی یا حقوقی خریدار و فروشنده را در فاکتور درج کنید.

تعداد برگه‌های مورد نیاز برای فاکتور، دومین نکته مهم در هنگام سفارش این محصول است. پیش از سفارش، مشخص کنید که در هر خرید، چه افرادی به یک نسخه از فاکتور نیاز دارند. به عنوان مثال ممکن است یک نسخه به خریدار داده شود، یک نسخه نزد فروشنده بماند و بایگانی شود و نسخه دیگر هم برای ارائه به اداره مالیات مورد استفاده قرار بگیرد. پس دسته‌های فاکتور چنین کسب و کاری باید سه برگی باشد.

سایر نکات مهم در چاپ فاکتور عبارت است از:

  • توجه به کیفیت کاغذ و کیفیت چاپ در مواردی که فاکتور برای مدت طولانی بایگانی می‌شود
  • انتخاب قالب درست برای فاکتور با توجه به اطلاعاتی که باید در آن درج شود
  • طراحی ساده فاکتور (اگر قرار است لوگوی برند خود را در قسمت بالایی فاکتور چاپ کنید، باید از رنگ‌های CMYK استفاده کنید. البته در حالت کلی، چاپ فاکتور به صورت تک رنگ با جوهر مشکی متداول‌تر است)
  • اگر قصد دارید لوگوی خود را در زمینه فاکتور چاپ کنید،‌ شفافیت آن را تاحد کافی کم کنید تا باعث ناخوانا شدن نوشته‌های روی فاکتور نشود.
نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور
نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور
چاپ فاکتور فرتاک
چاپ فاکتور فرتاک
چاپ فاکتور سربرگ دار
چاپ فاکتور سربرگ دار

سفارش فاکتور
سفارش فاکتور

فاکتور
فاکتور

چاپ فاکتور برای کسب و کارهایی که محصولی ارائه می‌‌دهند یا خدماتی به مشتریان عرضه می‌کنند، کاربرد دارد. فاکتور انواع مختلفی دارد که از آن‌ها به عنوان سند مالی استفاده می‌کنند.

فاکتورها به دو صورت رسمی و غیررسمی چاپ می‌شوند؛ فاکتورهای رسمی برای ارائه به ادارات دولتی چاپ می‌شوند، اما فاکتورهای غیررسمی به درخواست کسب و کارها و برای ارائه به مشتریان چاپ می‌شوند. برخی از کسب و کارها به همراه تمام محصولات و خدماتی که می‌فروشند فاکتور ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر صرفا به درخواست مشتری فاکتور صادر می‌کنند. طراحی زیبا و کیفیت بالای فاکتور اعتبار برند شما را به مشتری می‌رساند و از آنجایی که نام برند شما روی آن درج شده است، با ارائه و چاپ فاکتور فروش احتمال اینکه برند شما به دیگران معرفی شود نیز وجود دارد.

چاپ فاکتور
چاپ فاکتور

قیمت چاپ فاکتور

ممکن است مراکز مختلف قیمت‌های متفاوتی را برای خدمات خود ارائه بدهند. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که قیمت لزوما کیفیت کار را تعیین نمی‌کند، اما می‌تواند به شما دیدگاهی درباره کیفیت کار بدهد. مثلا اگر قیمت چاپ فاکتور در یک مجموعه خیلی کم‌تر از نرخ بازار باشد، احتمالا از مواد اولیه ارزان و نامرغوب برای تولیداتش استفاده می‌کند تا هزینه تمام‌شده کار را کاهش بدهد و فاکتور را با قیمت پایین‌تر عرضه کند. کیفیت پایین کاغذ به خصوص به کسب و کارهایی که قرار است فاکتورهایشان را برای مدت طولانی بایگانی کنند، ضررهای بسیاری دارد.
قیمت بالا هم لزوما به معنی کیفیت کار خوب نیست. مثلا شهر کوچکی را تصور کنید که در آن فقط یک چاپخانه سفارش چاپ فاکتور می‌گیرد. این مجموعه بخاطر اینکه رقیبی ندارد، می‌تواند قیمت بالایی برای کارهایش در نظر بگیرد و حتی کیفیت خوبی هم نداشته باشد.
مشتریان باید توجه کنند که هزینه چاپ فاکتور باید مناسب باشد. چاپ فرتاک در عین ارائه بهترین کیفیت، قیمت مناسبی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد و همیشه مطابق با نرخ استاندارد بازار پیش می‌رود. امکان ارسال محصول در فرتاک باعث شده حتی افرادی که در شهر محل کارشان به چاپخانه مجهز دسترسی ندارند هم بتوانند فاکتورهای مورد نظرشان را سفارش بدهند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را دریافت کنند.
از آنجایی که هزینه سفارش فاکتور در بازه‌‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند،‌ قیمتی در این مقاله ثبت نمی‌کنیم. شما عزیزان برای بررسی قیمت از راه‌های ارتباطی موجود در سایت به صورت تلفنی یا آنلاین با کارشناسان چاپ فرتاک در ارتباط باشید.

جدول مشخصات و قیمت چاپ فاکتور کاربن لس A4

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • سایز فاکتور: 20x29 کاغذ A4
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • امکان ارائه فاکتور با پرفراژ
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ چاپ فاکتور کاربن‌لس ۲ برگی A4 فاکتور کاربن‌لس ۳ برگی A4 فاکتور کاربن‌لس ۴ برگی A4 فاکتور کاربن‌لس ۵ برگی A4 نوع چاپ رنگ
250 ۱۲۷۹۰۰۰ ۱۴۵۳۰۰۰ ۱۵۷۵۰۰۰ ۱۷۸۱۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۹۸۰۰۰۰ ۲۱۵۶۰۰۰ ۲۲۴۸۰۰۰ ۲۴۴۷۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۳۷۱۰۰۰ ۳۵۳۴۰۰۰ ۳۵۷۰۰۰۰ ۳۷۶۳۰۰۰ رنگی

جدول مشخصات و هزینه چاپ فاکتور کاربن لس A5

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • سایز فاکتور: 14.5×20 سانتیمتر کاغذ A5
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • امکان ارائه فاکتور با پرفراژ
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ فاکتور کاربن‌لس ۲ برگی A5 فاکتور کاربن‌لس ۳ برگی A5 فاکتور کاربن‌لس ۴ برگی A5 فاکتور کاربن‌لس ۵ برگی A5 نوع چاپ رنگ
250 ۱۱۰۸۰۰۰ ۱۱۹۷۰۰۰ ۱۲۸۷۰۰۰ ۱۴۱۴۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۸۲۳۰۰۰ ۱۹۰۹۰۰۰ ۱۹۹۵۰۰۰ ۲۱۱۹۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۲۱۲۰۰۰ ۳۲۹۵۰۰۰ ۳۳۷۹۰۰۰ ۳۴۹۸۰۰۰ رنگی

جدول مشخصات و هزینه چاپ فاکتور تحریر ۸۰ گرم A4 (زیر الوان)

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • اندازه فاکتور: 20x29 کاغذ A4
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • زمان تحویل سفارش شما از ۲ تا ۵ روز کاری است.
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۲ برگی A4 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۳ برگی A4 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۴ برگی A4 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۵ برگی A4 نوع چاپ رنگ
250 ۱۲۴۰۰۰۰ ۱۴۱۴۰۰۰ ۱۵۳۸۰۰۰ ۱۷۴۴۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۹۵۰۰۰۰ ۲۱۱۹۰۰۰ ۲۲۱۱۰۰۰ ۲۴۱۱۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۳۳۵۰۰۰ ۳۴۹۸۰۰۰ ۳۵۳۵۰۰۰ ۳۷۲۸۰۰۰ رنگی

جدول مشخصات و هزینه چاپ فاکتور تحریر ۸۰ گرم A5 (زیر الوان)

  • کلیه قیمت‌ها به تومان است
  • اندازه فاکتور: 14.5×20 سانتیمتر کاغذ A5
  • حداقل تیراژ سفارش 100 عدد است.
  • زمان تحویل سفارش شما از ۲ تا ۵ روز کاری است.
  • نوع صحافی ارائه شده در هنگام سفارش فاکتور بصورت سرچسب، منگنه آزاد، اوراق آزاد می‌باشد. در این جدول هزینه‌ها با صحافی سرچسب در نظر گرفته شده است.
تیراژ فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۲ برگی A5 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۳ برگی A5 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۴ برگی A5 فاکتور تحریر ۸۰ گرم (زیر الوان) ۵ برگی A5 نوع چاپ رنگ
250 ۱۱۰۶۰۰۰ ۱۲۱۵۰۰۰ ۱۳۲۳۰۰۰ ۱۴۷۱۰۰۰ تک رنگ
۲۵۰ ۱۸۲۱۰۰۰ ۱۹۲۶۰۰۰ ۲۰۳۱۰۰۰ ۲۱۷۳۰۰۰ دو رنگ
۲۵۰ ۳۲۱۰۰۰۰ ۳۳۱۱۰۰۰ ۳۴۱۳۰۰۰ ۳۵۵۱۰۰۰ رنگی
قیمت چاپ فاکتور
قیمت چاپ فاکتور

چاپ فاکتور ارزان

فاکتور جزو کاربردی‌ترین کاغذهای اداری است و بسیاری از کسب و کارها سالانه چند بار سفارش چاپ ارزان فاکتور ثبت می‌کنند؛ بنابراین قیمت چاپ این محصول برایشان اهمیت بسیاری دارد. چاپ فاکتور ارزان به معنی استفاده از کاغذهای بی‌کیفیت یا چاپ متن با کیفیت پایین نیست. فاکتور شما باید مدت زیادی بدون تغییر باقی بماند و همچنین برای مشتری خوانا باشد. قیمت چاپ فاکتور به عوامل مختلفی مانند اندازه کاغذ، جنس کاغذ، روش چاپ، تعداد برگ‌ها و تیراژ چاپ بستگی دارد.

برای کاهش هزینه‌ها هنگام چاپ می‌توانید محصولاتی با تعداد برگ‌های کم‌تر یا اندازه کوچک‌تر انتخاب کنید، اما باید دقت داشته باشید که محصول سفارشی با آنچه نیاز دارید، مطابقت داشته باشد. برخی از افراد قیمت را به عنوان اولویت اول در نظر می‌گیرند و فاکتورهایی با اندازه کوچک چاپ می‌کنند، اما از آنجایی که هر مشتری لیست محصولات زیادی را خریداری می‌کند، مجبور می‌شوند برای هر مشتری دو یا چند فاکتور بنویسند. این موضوع باعث ایجاد بی‌نظمی در کار می‌شود.

اگر مجموعه معتبری را برای چاپ فاکتور ارزان انتخاب کنید، هم از قیمت مناسب اطمینان خواهید داشت و هم می‌دانید در نهایت محصول باکیفیتی تحویل می‌گیرید. فاکتور برگه‌ای است که همیشه به آن نیاز دارید و یکی از مهم‌ترین کاغذهای اداری کسب و کار شما محسوب می‌شود.

چاپ فاکتور ارزان
چاپ فاکتور ارزان

چاپ فاکتور کاربن لس

فاکتور کاربن لس یکی از رایج‌ترین انواع اسناد مالی است که برای کسب و کارهای مختلف چاپ می‌شود. معمولا مجموعه‌هایی که از فاکتور کاربن لس استفاده می‌کنند، یک نسخه از آن را به مشتری ارائه می‌دهند و نسخه دیگر را برای خود نگه می‌دارند. البته برخی از کسب و کارها ممکن است بخاطر استراتژی‌های منحصر به فردشان به بیشتر از دو نسخه از یک فاکتور نیاز داشته باشند.

افرادی که به چند نسخه فاکتور نیاز داشتند یا باید همه اطلاعات دو یا سه بار می‌نوشتند و یا از کاغذ کاربن استفاده می‌کردند. استفاده از کاربن‌ها باعث بی‌نظمی در فاکتور می‌شد. چاپ فاکتور کاربن لس این مشکل را حل کردد. این دسته از فاکتورها به صورت دو، سه یا چهار برگی چاپ می‌شوند و زمانی که روی برگه اول یادداشت می‌کنید، متن روی برگه‌های بعدی هم چاپ می‌‌شود. برگه‌هایی که در چاپ فاکتور کاربن لس مورد استفاده قرار می‌گیرد در رنگ‌های مختلفی مثل سفید، صورتی، زرد، آبی و سبز ارائه می‌شود. این تنوع رنگ به شما کمک می‌کند تشخیص بدهید هرکدام از نسخه‌های فاکتور باید نزد چه کسی باشد و برنامه‌های حسابداری و تسویه‌ای که با توجه به فاکتورها انجام می‌دهید، به هم نمی‌ریزد.

فاکتورهای کاربن لس شماره هم دارند. شما می‌توانید این فاکتورها را با تعداد برگه‌های متفاوت سفارش دهید، البته باید نوع آن را هم مشخص کنید. به عنوان مثال اگر کاربری فاکتور هزارتایی سه برگی سفارش می‌دهد، در واقع سه هزار برگه تحویل می‌گیرد، اما شماره فاکتورهای آن هزار است. به عبارت ساده‌تر هر سری سه برگی (سفید، زرد و صورتی) شماره یکسان دارند و در سری بعدی شماره فاکتور تغییر می‌کند.

چاپ فاکتور کاربن لس
چاپ فاکتور کاربن لس

چاپ فاکتور رسمی

فاکتورهای رسمی برای ارائه به اداره دارایی چاپ می‌شوند، روش چاپ آن‌ها با فاکتورهای غیررسمی متفاوت نیست، اما باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • این دسته از فاکتورها باید حتما به صورت دو برگی یا بیشتر چاپ شوند. یک برگ آن‌ها به خریدار داده می‌شود و فروشنده هم با توجه به نیازش می‌تواند دو یا چند برگه را نگهداری کند.
  • فاکتور رسمی باید شماره سریال داشته باشد. شماره سریال مورد تایید اداره دارایی شماره‌ای است که با چاپ افست و با استفاده از دستگاه ملخی و به رنگ قرمز چاپ شده باشد.
  • رنگ انتخابی برای این دسته از فاکتورها معمولا زرد و سفید است، اگر مشتریان به برگ سوم هم نیاز داشته باشند، این برگه باید در رنگ صورتی چاپ شود. البته مشتریان می‌توانند برای برگه‌های دوم و سوم رنگ‌های دیگری هم انتخاب کنند، تنها نکته مهم این است که برگه اول سفید باشد.
  • رنگ چاپ و نوشته این فاکتورها باید به رنگ مشکی باشد.
  • کاغذهای استاندارد برای چاپ فاکتور رسمی، A4 و A5 است. البته کارشناسان معمولا توصیه می‌کنند از کاغذهای A4 برای فاکتور رسمی استفاده کنید تا در هنگام نوشتن لیست محصولات با کمبود فضا مواجه نشوید.
چاپ فاکتور رسمی
چاپ فاکتور رسمی

چاپ فاکتور رسمی 2 نسخه A4
چاپ فاکتور رسمی 2 نسخه A4

چاپ فاکتور فروش

چاپ فاکتور فروش هم به صورت معمولی انجام می‌شود و هم رسمی. فاکتورهای رسمی برای ارائه به اداره‌ها و سازمان‌ها کاربرد دارد؛ این اداره‌ها معمولا هزینه محصولات خریداری شده را بعد از دریافت فاکتور از مسئول خرید، پرداخت می‌کنند. این برگه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند؛ به عنوان مثال افرادی که وام خرید کالا دریافت می‌کنند، برای دریافت وام مورد نظرشان باید فاکتور رسمی با بانک‌ها و موسسات مالی ارائه بدهند. فاکتورهای معمولی شماره خاصی ندارد و صرفا برای اطلاع‌رسانی تعداد محصولات فروخته شده و نرخ آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ فاکتور فروش در اعتبار کسب و کار شما نیز تأثیر دارد. وقتی در ازای هر خریدی که مشتری به او فاکتور ارائه می‌دهید، ذهنیت خوبی برای او ایجاد خواهید کرد. در نتیجه هر بار بخواهند از یک مجموعه معتبر خرید کنند، به سراغ شما می‌آیند.

چاپ فاکتور فروش به دو روش انجام می‌شود. در روش اول فاکتور عمومی است. جدول محصولات و مشخصات بالای برگه به صورت عمومی چاپ می‌شود. روش دوم چاپ اختصاصی است. در بالای این برگه‌ها نام و لوگوی برند خودتان چاپ می‌شود. همچنین جدول و مشخصات محصولات همانطور که می‌خواهید چاپ خواهد شد. استفاده از فاکتور فروش اختصاصی، به کارتان نظم می‌دهد.

سفارش فاکتور فروش
سفارش فاکتور فروش

چاپ فاکتور قبضی

فاکتور قبضی یا همان رسید، با الگو گرفتن از دسته چک‌های بانکی طراحی شده و به کمک پرفراژ کاغذ، به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت سمت چپ کوچک‌تر است و برای فروشنده طراحی شده و قسمت بزرگ‌تر که در سمت راست قرار دارد به مشتری تحویل داده می‌شود.

فاکتور قبضی یکی از پرکاربردترین انواع رسید است که برای پرداخت هزینه‌های مختلف، از حق شارژ ساختمان گرفته تا خرید کالا، استفاده می‌شود. حتی وقتی چیزی را به امانت می‌سپارید و یا امانت می‌گیرید نیز می‌توانید از این فاکتور استفاده کنید و ثبت کنید که چه چیزهایی به امانت گرفته شده، تا چه زمانی مهلت دارد و چه هزینه‌ای باید بابت آن پرداخت شود.

چاپ فاکتور قبضی
چاپ فاکتور قبضی

چاپ فاکتور در تهران

بسیاری از کسب و کارها به دنبال بهترین مجموعه برای چاپ فاکتور در تهران و سفارش حضوری هستند. پیدا کردن یک چاپخانه به صورت حضوری به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. شما باید چاپخانه‌های مختلف را پیدا کنید، به آن‌ها نمونه کار سفارش دهید تا مطمئن شوید آنچه چاپ می‌شود با نیاز شما مطابقت دارد.

در شهرهای کوچک‌تر این مشکل بیشتر نمود پیدا می‌کند، زیرا تعداد چاپخانه‌ها محدود است و مشتریان قدرت انتخاب گسترده‌ای ندارند. بهترین روش برای حل این مشکلات سفارش آنلاین چاپ فاکتور در تهران و شهرهای دیگر است. شما در سفارش اینترنتی می‌توانید مشاوره بگیرید، جزئیاتی که می‌خواهید در فاکتور چاپ شود را ارسال کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که این محصول را به صورت فوری نیاز دارید یا می‌توانید مدتی برای چاپ آن منتظر بمانید. بعد از ثبت سفارش، فاکتورهای مورد نظر شما در بازه زمانی مشخص چاپ می‌شود و به آدرسی که ثبت کرده‌اید، ارسال خواهد شد. نمونه کارهای چاپ، قیمت و سابقه چاپخانه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در انتخاب بهترین مجموعه برای چاپ فاکتور در تهران به شما کمک می‌کند.

چاپ فاکتور در تهران
چاپ فاکتور در تهران

نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور

هرکدام از محصولات چاپی، کاربرد منحصر به فردی دارند و اغلب آن‌ها برای تبلیغات و برندسازی به کار می‌روند. اما فاکتور، محصولی با کاربرد رسمی است؛ به همین دلیل توجه به جزئیات در چاپ آن اهمیت بسیاری دارد.

اولین نکته‌ای که هنگام سفارش چاپ دسته فاکتور باید به آن توجه داشته باشید، کاربرد آن است. اگر قصد دارید فاکتور رسمی سفارش بدهید، باید فضای کافی برای تمام ویژگی‌های فروشنده و خریدار به همراه شماره درست فاکتور وجود داشته باشد. اما اگر فاکتورهایتان را فقط برای حساب و کتاب‌های داخل کسب و کار استفاده می‌کنید، لازم نیست همه اطلاعات شامل کد ملی حقیقی یا حقوقی خریدار و فروشنده را در فاکتور درج کنید.

تعداد برگه‌های مورد نیاز برای فاکتور، دومین نکته مهم در هنگام سفارش این محصول است. پیش از سفارش، مشخص کنید که در هر خرید، چه افرادی به یک نسخه از فاکتور نیاز دارند. به عنوان مثال ممکن است یک نسخه به خریدار داده شود، یک نسخه نزد فروشنده بماند و بایگانی شود و نسخه دیگر هم برای ارائه به اداره مالیات مورد استفاده قرار بگیرد. پس دسته‌های فاکتور چنین کسب و کاری باید سه برگی باشد.

سایر نکات مهم در چاپ فاکتور عبارت است از:

  • توجه به کیفیت کاغذ و کیفیت چاپ در مواردی که فاکتور برای مدت طولانی بایگانی می‌شود
  • انتخاب قالب درست برای فاکتور با توجه به اطلاعاتی که باید در آن درج شود
  • طراحی ساده فاکتور (اگر قرار است لوگوی برند خود را در قسمت بالایی فاکتور چاپ کنید، باید از رنگ‌های CMYK استفاده کنید. البته در حالت کلی، چاپ فاکتور به صورت تک رنگ با جوهر مشکی متداول‌تر است)
  • اگر قصد دارید لوگوی خود را در زمینه فاکتور چاپ کنید،‌ شفافیت آن را تاحد کافی کم کنید تا باعث ناخوانا شدن نوشته‌های روی فاکتور نشود.
نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور
نکات مهم در طراحی و چاپ فاکتور
چاپ فاکتور فرتاک
چاپ فاکتور فرتاک
چاپ فاکتور سربرگ دار
چاپ فاکتور سربرگ دار

سفارش فاکتور
سفارش فاکتور

فاکتور
فاکتور

تظرات ارسال شده