چاپ فرتاک، چاپخانه ای ارزان و حرفه ای

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آیا به دنبال راهی مقرون به صرفه و موثر برای تبلیغ کسب و کار خود هستید؟ چاپ پوستر راه حلی عالی برای شماست! پوسترها می‌توانند در مکان‌های مختلف نصب شوند و توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در چاپ فرتاک، ما پوسترهای شما را با کیفیت بالا و قیمت مناسب چاپ می‌کنیم. ما از جدیدترین دستگاه‌های چاپ و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنیم تا پوسترهای شما ماندگار و چشم‌نواز باشند. چه چیزی چاپ فرتاک را از سایر چاپخانه‌ها متمایز می‌کند؟

  • قیمت مناسب: ما به شما بهترین قیمت چاپ پوستر در تهران را ارائه می‌دهیم.
  • کیفیت بالا: ما از جدیدترین دستگاه‌های چاپ و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنیم.
  • سرعت بالا: تحویل سفارشات شما در سریع‌ترین زمان ممکن
  • کارشناسان مجرب: کارشناسان ما در زمینه چاپ پوستر به شما مشاوره رایگان می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا بهترین طرح را برای پوستر خود انتخاب کنید.

همین امروز با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید! شماره تماس جهت ثبت سفارش: 02188400465 و 02188400449

چاپ پوستر
چاپ پوستر

قیمت چاپ پوستر

قیمت چاپ پوستر به فاکتورهایی نظیر سایز پوستر، نوع چاپ، تیراژ و نوع کاغذی که برای چاپ استفاده می‌شود، بستگی دارد. به عنوان مثال در تیراژ مساوی، هزینه چاپ دیجیتال بسیار بیشتر از چاپ افست است. به همین دلیل است که در تیراژ بالا معمولا از چاپ دیجیتال استفاده نمی‌شود. البته گاهی اوقات برندهای بزرگ برای انتقال پیام‌های مهم به چاپ نیاز دارند و کیفیت برایشان اهمیت دارد. به همین دلیل حتی برای تیراژ بالا هم از چاپ دیجیتال بهره می‌برند. انتظاراتی که از نتیجه نهایی کار دارید، تأثیر بسزایی روی قیمت تمام شده پوستر خواهد داشت.

صاحبین کسب و کارهای مختلف معمولا اطلاعاتی درباره بهترین روش چاپ پوستر ندارند و نمی‌دانند کدام متریال یا روش چاپ برای محصول مورد نظرشان مناسب است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت می‌کنید این است که یک چاپخانه معتبر برای ثبت سفارش انتخاب کنید.

هزینه چاپ پوستر رنگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام ثبت سفارش باید به آن توجه داشته باشید. ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت کار به شما کمک می‌کند پوسترهای مرغوبی تحویل بگیرید و آن‌ها را در تعداد مناسب چاپ کنید. بهتر است هنگام ثبت سفارش به قیمت تمام شده توجه کنید، اما ملاک انتخاب چاپخانه نباید تنها بر اساس قیمت آن باشد. در قسمت بعد توضیحات بیشتری درباره پوسترهایی که با قیمت پایین چاپ می‌شوند، ارائه خواهیم داد.

جدول مشخصات و قیمت چاپ پوستر A3

  • این پوستر 42*30 سانتیمتر است.
  • هنگام طراحی پوستر لوگو بهتر است و نوشته های خود را ۵ میلیمتر از اطراف پوستر فاصله دهید.
  • چاپ پوسترها به صورت افست و ۴ رنگ یا فول رنگی است.
  • کلیه هزینه‌های جدول به تومان است.
  • مدت زمان لازم برای چاپ پوستر a3 شما از 3 تا 5 روز کاری است.
  • کلیه پوسترها روی کاغذ گلاسه چاپ می شوند.
جنس کاغذ مصرفی سلفون uv موضعی تیراژ قیمت چاپ پوستر 42 * 30
150 گرم گلاسه مات ندارد 1000 6086000
150 گرم گلاسه براق --- 1000 6086000
150 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 5780000
200 گرم گلاسه مات ندارد 1000 6588000
200 گرم گلاسه براق --- 1000 6588000
200 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 6284000
250 گرم گلاسه مات ندارد 1000 7119000
250 گرم گلاسه براق --- 1000 7119000
250 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 6820000

جدول مشخصات و قیمت چاپ پوستر A2

  • این پوستر 60*45 سانتیمتر است.
  • هنگام طراحی پوستر بهتر است لوگو و نوشته های خود را ۵ میلیمتر از اطراف پوستر فاصله دهید.
  • چاپ پوسترها به صورت افست و ۴ رنگ یا فول رنگی است.
  • کلیه هزینه‌های جدول به تومان است.
  • مدت زمان لازم برای چاپ پوستر a2 شما از 3 تا 5 روز کاری است.
  • کلیه پوسترها روی کاغذ گلاسه چاپ می شوند.
جنس کاغذ مصرفی سلفون uv موضعی تیراژ قیمت چاپ پوستر 60 * 45
150 گرم گلاسه مات ندارد 1000 9794000
150 گرم گلاسه براق --- 1000 9794000
150 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 9200000
200 گرم گلاسه مات ندارد 1000 10699000
200 گرم گلاسه براق --- 1000 10699000
200 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 10270000
250 گرم گلاسه مات ندارد 1000 11928000
250 گرم گلاسه براق --- 1000 11928000
250 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 9973000
قیمت چاپ پوستر
قیمت چاپ پوستر

چاپ پوستر ارزان

چاپ پوستر ارزان و با هزینه‌ای کم‌تر از حد معمول بازار غیرممکن نیست، اما چاپخانه‌ها برای پایین آوردن هزینه اولیه باید از متریال درجه دوم استفاده کنند. مثلا ممکن است به جای کاغذ گلاسه مرغوب به سراغ کاغذهای بی‌کیفیت و حتی کاغذ تحریر بروند. در این صورت نتیجه کار با آنچه انتظار دارید مطابقت نخواهد داشت. توصیه می‌شود به جای چاپ پوستر ارزان به دنبال قیمت مناسب در بازار باشید تا در عین پرداخت بهترین هزینه، نتیجه نهایی را باکیفیت بالا تحویل بگیرید.

منظور از اینکه به سراغ سفارش پوستر ارزان نروید، این نیست که هرچه قیمت یک چاپخانه بالاتر باشد، کیفیت بالاتری دارد. شما باید چاپخانه‌ای را انتخاب کنید که در عین ارائه محصول باکیفیت هزینه مناسبی دریافت کند. تأمین مواد اولیه باکیفیت از تولیدکنندگان یا تأمین‌کنندگان اولیه به صورت مستقیم، حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه‌های تولید تا حد امکان به چاپخانه کمک می‌کند تا هزینه مناسبی از مشتری دریافت کند. بنابراین مشتریان با بودجه مشخص می‌توانند پوسترها را در تیراژ بالاتر چاپ کنند یا در کنار چاپ پوستر ارزان، از سایر تبلیغات چاپی هم بهره ببرند.

چاپ پوستر ارزان
چاپ پوستر ارزان

چاپ پوستر فوری

چاپ دیجیتال و چاپ افست روش‌هایی هستند که برای پوستر و تبلیغات چاپی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب بهترین روش چاپ، به تیراژ مورد نظر شما و مدت زمانی که برای چاپ دارید، بستگی دارد. چاپ پوستر فوری اگر در تیراژ پایین باشد، می‌تواند با دستگاه‌های دیجیتال انجام شود. این دستگاه‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و از بهترین متریال برای چاپ استفاده می‌کنند. به همین دلیل هزینه بالاتری دارند و کار با آن‌ها برای تیراژ بالا مقرون به صرفه نیست. پوسترها در چاپ دیجیتال طی چند ساعت آماده می‌شوند.

چاپ پوستر فوری
چاپ پوستر فوری

سرعت در چاپ افست پوستر پایین‌تر است اما هزینه مناسب‌تری هم دارد، به همین دلیل برای سفارش پوستر فوری در تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که از دستگاه‌های مدرن استفاده شود، کیفیت چاپ افست هم به اندازه چاپ دیجیتال خوب است. دستگاه‌های چاپ افست امکان عملکرد سریع به اندازه دستگاه‌های دیجیتال را ندارند، به همین دلیل مشتریان باید بین ۵ تا ۱۰ روز برای آماده شدن سفارششان منتظر بمانند. مدت زمان انتظار شما به سرعت چاپخانه و تعداد پوسترهایی که نیاز دارید هم بستگی دارد.

خوش قول بودن چاپخانه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی است که لزوم سفارش پوستر به یک چاپخانه معتبر را مشخص می‌کند. پوسترها محصولاتی هستند که باید در زمان مقرر آماده شوند و اگر چاپ آن‌ها تأخیر داشته باشد، ممکن است کل کمپین تبلیغاتی با شکست مواجه شود. پس چاپخانه‌ای را انتخاب کنید که محصولات چاپی مورد نظر شما را در موعد مقرر تحویل دهد و کمپین شما را با مشکل مواجه نکند.

پوستر دیواری
پوستر دیواری

سفارش چاپ پوستر در تهران

اکنون با کلیات فرایند سفارش پوستر در تهران آشنا هستید و می‌دانید که محصول باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد. برای چاپ چنین پوستری به مجموعه‌ای نیاز دارید که دستگاه‌های پیشرفته داشته باشد و بتواند پوستری مطابق با آنچه طراحی کرده‌اید و هدفی که در نظر دارید، به شما ارائه دهد. برخی از چاپخانه‌ها کیفیت بالایی دارند، اما نمی‌توانند نیاز مشتری را برآورده کنند. مثلا ممکن است ظرفیت لازم برای چاپ در تیراژ بالا را نداشته باشند. این موضوع مشتریان را با مشکل مواجه می‌کنند و مجبور می‌شوند زمان بیشتری برای آماده شدن سفارششان منتظر بمانند.

چاپ پوستر در تهران
چاپ پوستر در تهران

چاپ پوستر دیواری

چاپ پوستر دیواری هم می‌تواند کاربرد تبلیغاتی داشته باشد و هم برای طراحی دکوراسیون مناسب است. در فرتاک خدمات چاپ پوستر دیواری با طرح مورد نظر مشتریان و در سایزهای گوناگون ارائه می‌شود. با چاپ پوستر دیواری شما می‌توانید در قسمت‌های مختلف دفتر کارتان، تصاویری از برندتان را نصب کنید. این کار هم فضا را لوکس و حرفه‌ای نشان می‌دهد و هم برندتان را در ذهن مراجعان و حتی کارمندان مجموعه ثبت می‌کند. پوستر دیواری یک راهکار کم‌هزینه و مناسب برای طراحی دکوراسیون به شیوه‌ای دلخواه شماست.

اگر قرار است پوستر دیواری برای مدت طولانی روی دیوار مورد نظرتان باقی بماند، بهتر است از کاغذهای گلاسه با گرماژ بالا برای آن‌ها استفاده کنید؛ اما اگر از پوستر دیواری به‌صورت موقتی استفاده می‌کنید یا به‌دنبال چاپ پوستر ارزان دیواری هستید، می‌توانید از کاغذهای گلاسه با گرماژ پایین‌تر استفاده کنید. هرچقدر گرماژ کاغذ بالاتر باشد، مقاومت و دوام بیشتری خواهد داشت.

چاپ پوستر دیواری
چاپ پوستر دیواری

چاپ پوستر تبلیغاتی

پوسترهای تبلیغاتی اگر خلاقانه باشند، فراگیر می‌شوند و تأثیر بسزایی در آگاهی از برند و شناساندن کسب‌وکارتان به مشتریان خواهند داشت. برای چاپ پوستر تبلیغاتی، باید ایده‌پردازی کنید تا محصولات، خدمات یا حتی برندتان را به شیوه‌ای متفاوت و خلاقانه به مخاطبان نشان دهید. این پوسترها فقط به طرح‌های گرافیکی یا عکس‌های خلاقانه محدود نمی‌شوند و به شعار تبلیغاتی خلاقانه نیز نیاز دارند. شعارها در اغلب پوسترها با محتوای تصویری هماهنگ هستند.

پوسترهای تبلیغاتی زمانی تأثیرگذار هستند که حسی را در مخاطب ایجاد کنند و خارج از چارچوب باشند. اگر پوستر مورد نظر شما کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد یا محتوای طنزی دارد که مخاطبانتان را به خنده می‌اندازد، به احتمال زیاد تأثیری که می‌خواهید را روی او ایجاد می‌کند. پس اگر طرح خلاقانه‌ای برای پوستر در نظر دارید، همین الان دست به کار شوید و سفارش پوستر تبلیغاتی خود را در فرتاک ثبت کنید. اگر هم فقط ایده‌ پوستر را دارید و هنوز آن را طراحی نکرده‌اید، گرافیست‌های حرفه‌ای فرتاک برای تبدیل ایده شما به یک طرح خلاقانه آماده هستند.

چاپ پوستر تبلیغاتی
چاپ پوستر تبلیغاتی

چاپ پوستر با طرح دلخواه

بسیاری از افراد گمان می‌کنند طراحی و چاپ پوستر فقط برای امور تبلیغاتی و معرفی کالاهای مختلف به کار می‌رود و کاربرد دیگری ندارد. اما با چاپ پوستر با طرح دلخواه، می‌توانید از هنر چاپ برای زیباسازی فضای محل کار یا خانه استفاده کنید. شما می‌توانید با ارائه طرح خاصی که در نظر دارید، آن را به شکل پوستر و در اندازه دلخواه خود چاپ کنید. استفاده از این پوستر در هر جایی که شما دوست دارید امکان پذیر است. تصاویر زیبایی که ثبت کرده‌اید، با تبدیل شدن به پوستر می‌توانند هر دیوار ساده‌ای را تزئین کنند.

شما می‌توانید پوستر دلخواه خود را به سادگی روی دیوار یا هرجای دیگر بدون قاب با چسب معمولی، چسب دوطرفه و حتی در بعضی موارد با پونز نصب کنید. اما با این کار، پوستر با طرح دلخواه جلوه زیادی ندارد و ممکن است با کوچک‌ترین آسیب هم پاره شود. با گذشت زمان هم در اثر رطوبت یا تابش نور خورشید، کیفیت و وضوح تصویر خود را از دست می‌دهد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن پوستر، آن را با تخته شاسی یا فوم برد محافظت می‌کنند؛ انتخاب بین تخته شاسی یا فوم به سلیقه مخاطب و طرح پوستر بستگی دارد. برای پوشش روی پوستر هم از لمینت مات یا براق استفاده می‌کنند. البته بعضی از مشتریان سفارش می‌کنند که برای پوشش روی پوستر با طرح دلخواهشان، از سلفون مات یا براق استفاده شود.

اگر می خواهید سفارش پوستر با طرح دلخواهتان باکیفیت باشد و جذاب به نظر برسد، بهتر است پیش از ثبت سفارش، آن را به یک طراح گرافیک بدهید و از او نظر بپرسید که آیا این طرح برای تبدیل شدن به پوستر مناسب است یا خیر. بعد از آن هم کارتان را به یک چاپخانه حرفه‌ای بسپارید تا مطمئن شوید نتیجه را مطابق با چیزی که می‌خواهید به شما تحویل می‌دهد.

چاپ پوستر با طرح دلخواه
چاپ پوستر با طرح دلخواه

چاپ پوستر تکی یا کم تعداد

پوسترها معمولا در تیراژ بالا چاپ می‌شوند تا در سطح شهر پخش شوند و اعلان مورد نظر را به اطلاع مخاطبان برسانند. اما گاهی اوقات پوسترهایی به صورت ویژه برای فضای خاص طراحی می‌شوند؛ چاپ این محصولات یا تکی است یا تعداد محدودی از آن‌ها چاپ می‌شود. متریال به کار رفته در چاپ پوسترهای تکی، کیفیت بالاتری نسبت به محصولات تیراژ بالا دارد و چاپ آن هم حرفه‌ای‌تر انجام می‌شود.

پوسترها بهترین دیوارکوب‌ها برای فضاهای اداری و تجاری محسوب می‌شوند. شما می‌توانید طرح‌های منحصر به فردی که در نظر دارید را به صورت تکی یا کم‌تعداد چاپ کنید و روی دیوارهای شرکت بچسبانید. به عنوان مثال یک شرکت عمرانی می‌تواند تصاویری از پروژه‌هایی که کامل کرده است را به صورت تکی چاپ کند و دیوار قسمت‌های مختلف شرکت بچسباند. با این کار هم دکوراسیون محل کار جذاب می‌شود و هم نمونه کارها به مشتریان بالقوه‌ای که به شرکت مراجعه می‌کنند، نشان داده می‌شود.

به طور کلی ایده‌های خلاقانه‌ای برای چاپ پوستر تکی یا کم تعداد وجود دارد. آن‌ها به نوعی عکس‌ هستند اما هزینه کم‌تری نسبت به چاپ روی تخته شاسی یا چاپ و قاب کردن تصویر دارند. اگر پوستر روی کاغذ باکیفیتی چاپ شود و جوهر به کار رفته در چاپ آن هم کیفیت خوبی داشته باشد، بدون نیاز به قاب، برای مدت طولانی روی دیوار باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

به یاد داشته باشید که همه چاپخانه‌ها از عهده چاپ تکی یا کم‌تعداد پوستر برنمی‌آیند. چاپ آفست بهترین روش برای تیراژ پایین است، زیرا خروجی آن کیفیت بالایی خواهد داشت. اگر قصد دارید چنین پوسترهایی چاپ کنید، می‌توانید از کارشناسان فرتاک در این زمینه مشاوره بگیرید.

چاپ پوستر تکی
چاپ پوستر تکی
چاپ پوستر انتخاباتی
چاپ پوستر انتخاباتی
سفارش پوستر
سفارش پوستر

مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ پوستر

در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ پوستر با کیفیت اشاره می‌‌کنیم.

  • در اندازه‌ای متناسب با طرح پوستر چاپ می‌شود.
  • طراحی آن برای محیطی که در آن قرار دارد، مناسب است و می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند.
  • همه اطلاعات مورد نیاز را به صورت شفاف و بدون ابهام به مخاطب ارائه می‌دهد.
  • هدف از ارائه پوستر مشخص است و در محتوای آن ابهامی وجود ندارد.
  • فونت‌ها و طرح‌های انتخاب‌شده برای پوستر کاملا شفاف هستند و باعث کج فهمی مخاطب نمی‌شوند. (استفاده از فونت نامناسب در طراحی پوستر باعث می‌شود مخاطب نتواند آن را در نگاه اول بخواند و نیاز به دقت داشته باشد؛ از آنجایی که پوسترها در معرض دید عابرانی قرار می‌گیرند که قصد توقف ندارند، زمانی برای دقت و خواندن فونت‌های عجیب صرف نمی‌شود و عملا تبلیغات شما بی‌نتیجه می‌ماند).
  • کیفیت چاپ آن‌ها بالاست و در مدت زمانی که قرار است روی دیوار باقی بمانند، کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.
  • کاغذی که در چاپ آن‌ها استفاده شده کیفیت خوبی دارد.
  • ترکیب رنگی درستی دارد. تنوع رنگ‌های آن نه به اندازه‌ای زیاد است که طرح را شلوغ کرده باشد و نه آنقدر یکنواخت است که توجه مخاطب را جلب نکند.
  • مخاطب به درستی هدایت می‌شود و می‌تواند هدف شما از چاپ پوستر را درک کند.

بهترین پوسترها محصولاتی هستند که طرح، محتوا و کیفیت آن‌ها بالا باشد تا بتواند توجه مخاطب را جلب کند و او را به مسیری که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید، هدایت کند. مواردی که در این بخش به آن اشاره کردیم ویژگی‌های عمومی چاپ پوستر دیواری باکیفیت هستند. انتظارات کارفرما، طرح پوستر و نوع آن باعث می‌شود ویژگی‌های دیگری هم به لیست بالا اضافه شود. بهترین پوستر محصولی است که مطابق با انتظارات کارفرما باشد و توجه مخاطبان را به شیوه‌ای که او می‌خواهد جلب کند.

چاپ پوستر با طرح دلخواه
چاپ پوستر با طرح دلخواه

متریال مورد استفاده برای چاپ پوستر باکیفیت

کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه مات و براق و کاغذ کرافت متریالی هستند که برای چاپ پوستر باکیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه توضیحاتی درباره هرکدام از این متریال ارائه می‌دهیم.

  • کاغذ تحریر همان کاغذهای معمولی است که برای نوشتن از آن‌ها استفاده می‌کنیم، قیمت این محصولات نسبت به انواع دیگر کاغذ مناسب‌تر است، اما چاپ کیفیت بالایی نخواهد داشت. به همین دلیل معمولا برای تبلیغات و پوستر از این نوع کاغذ استفاده نمی‌شود.
  • کاغذ گلاسه: این کاغذها در دو نوع براق و مات تولید می‌شوند. کاغذهای براق جلوه بیشتری دارند و به همین دلیل متداول‌ترین نوع کاغذ برای چاپ پوستر باکیفیت هستند.کاغذ گلاسه جوهر را جذب نمی‌کند، به همین دلیل کیفیت چاپ بعد از گذشت زمان کم نمی‌شود. قیمت این کاغذها نسبت به کاغذ تحریر بیشتر است و کیفیت بالاتری هم دارد.
  • کاغذهای کرافت ضخیم‌ترین کاغذهایی هستند که برای پوستر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها در موارد خاص کاربرد دارند. زمانی که پوستر مفهوم خاصی را انتقال می‌دهد یا به شیوه‌ای هنری طراحی شده است، از کاغذ کرافت برای چاپ آن استفاده می‌کنند.

علاوه بر نوع کاغذ، کاور روی پوستر هم اهمیت بسیاری دارد. چاپخانه‌های حرفه‌ای از لمینت یا سلفون برای افزایش مقاومت کاغذ پوستر در برابر پارگی و آسیب دیدن استفاده می‌کنند. اگر قرار است پوستر مورد نظر خود را در فضای آزاد و بدون سقف نصب کنید، باید حتما پوشش مناسبی برای آن انتخاب کنید.

نوع کاغذ به کار رفته در چاپ پوستر

کاغذ گلاسه مناسب‌ترین کاغذ برای چاپ پوستر است. بخش مهمی از قیمت طراحی و چاپ پوستر، به مواد اولیه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد. هرچقدر ضخامت و مقاومت کاغذ بیشتر باشد، هزینه بالاتری خواهد داشت، اما برای مدت طولانی‌تری داوم می‌آورد.

کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه مات، کاغذ گلاسه براق و کاغذ کرافت انواع کاغذهایی هستند که برای چاپ پوستر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوع کاغذ به کار رفته در چاپ پوستر
نوع کاغذ به کار رفته در چاپ پوستر

چاپخانه‌ مورد نظر برای چاپ پوستر

چاپخانه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز در تعیین قیمت طراحی و چاپ پوستر نقش مهمی دارد. بعضی از چاپخانه‌ها بخاطر استفاده از مواد اولیه نامرغوب، هزینه کم‌تری دریافت می‌کنند. نتیجه نهایی کار با این چاپخانه‌ها در اغلب مواقع، برای مشتریان مطلوب نیست. بعضی از مجموعه‌ها هم بخاطر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهند، قیمتی بیشتر از سطح بازار اعلام می‌کنند. این کار نیز اشتباه است. مجموعه‌های معتبر و باسابقه، محصولاتشان را قیمتی مناسب و کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌دهند.

در وب سایت چاپخانه فرتاک می‌توانید آخرین قیمت طراحی و چاپ پوستر را ببینید. در صورتی که سوالات بیشتری در این زمینه دارید، از طریق شماره تماس موجود در سایت با کارشناسان فرتاک تماس بگیرید.

سوالات متدوال

بهترین نوع و سایز کاغذ برای چاپ پوستر چیست؟

پوسترها معمولا روی کاغذهای گلاسه با گرماژهای ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم چاپ می‌شوند. سایز استاندارد پوستر، A3 است اما چاپ فرتاک خدمات چاپ پوستر در سایزهای مختلفی چون ۳۰×۴۲، ۴۵×۶۰، ۳۵×۵۰ و ۵۰×۷۰ سانتی‌متر را نیز ارائه می‌دهد.

کاور لمینت برای پوستر بهتر است یا سلفون؟

کاور لمینت ضخامت و دوام بیشتری دارد و برای پوسترهایی که در فضاهای باز نصب می‌شوند، مناسب است. پوشش سلفون ضخامت کم‌تری دارد و مقاومت کاغذ را تاحدودی افزایش می‌دهد.

آیا امکان چاپ پوستر با عکس دلخواه وجود دارد؟

بله. فرتاک خدمات چاپ پوستر در سایزهای مختلف و با عکس و طرح‌های دلخواه شما را ارائه می‌دهد.

مدت زمان آماده‌سازی سفارش چاپ پوستر چقدر است؟

مدت زمان آماده‌سازی سفارش پوستر بین ۲ تا ۷ روز کاری متغیر است. مدت زمان آماده‌سازی سفارش برای مشتریانی که طراحی پوستر را به کارشناسان گرافیست فرتاک سپرده‌اند، بیشتر است. همچنین مشتریانی که سفارش خود را از شهرهایی به جز تهران ثبت می‌کنند، باید زمان ارسال را نیز در نظر داشته باشند. فرتاک سفارشات شهرهای دیگر را از طریق پست پیشتاز به آدرس مورد نظر مشتریان ارسال می‌کند.

آیا به دنبال راهی مقرون به صرفه و موثر برای تبلیغ کسب و کار خود هستید؟ چاپ پوستر راه حلی عالی برای شماست! پوسترها می‌توانند در مکان‌های مختلف نصب شوند و توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در چاپ فرتاک، ما پوسترهای شما را با کیفیت بالا و قیمت مناسب چاپ می‌کنیم. ما از جدیدترین دستگاه‌های چاپ و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنیم تا پوسترهای شما ماندگار و چشم‌نواز باشند. چه چیزی چاپ فرتاک را از سایر چاپخانه‌ها متمایز می‌کند؟

  • قیمت مناسب: ما به شما بهترین قیمت چاپ پوستر در تهران را ارائه می‌دهیم.
  • کیفیت بالا: ما از جدیدترین دستگاه‌های چاپ و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنیم.
  • سرعت بالا: تحویل سفارشات شما در سریع‌ترین زمان ممکن
  • کارشناسان مجرب: کارشناسان ما در زمینه چاپ پوستر به شما مشاوره رایگان می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا بهترین طرح را برای پوستر خود انتخاب کنید.

همین امروز با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید! شماره تماس جهت ثبت سفارش: 02188400465 و 02188400449

چاپ پوستر
چاپ پوستر

قیمت چاپ پوستر

قیمت چاپ پوستر به فاکتورهایی نظیر سایز پوستر، نوع چاپ، تیراژ و نوع کاغذی که برای چاپ استفاده می‌شود، بستگی دارد. به عنوان مثال در تیراژ مساوی، هزینه چاپ دیجیتال بسیار بیشتر از چاپ افست است. به همین دلیل است که در تیراژ بالا معمولا از چاپ دیجیتال استفاده نمی‌شود. البته گاهی اوقات برندهای بزرگ برای انتقال پیام‌های مهم به چاپ نیاز دارند و کیفیت برایشان اهمیت دارد. به همین دلیل حتی برای تیراژ بالا هم از چاپ دیجیتال بهره می‌برند. انتظاراتی که از نتیجه نهایی کار دارید، تأثیر بسزایی روی قیمت تمام شده پوستر خواهد داشت.

صاحبین کسب و کارهای مختلف معمولا اطلاعاتی درباره بهترین روش چاپ پوستر ندارند و نمی‌دانند کدام متریال یا روش چاپ برای محصول مورد نظرشان مناسب است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت می‌کنید این است که یک چاپخانه معتبر برای ثبت سفارش انتخاب کنید.

هزینه چاپ پوستر رنگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام ثبت سفارش باید به آن توجه داشته باشید. ایجاد تعادل بین قیمت و کیفیت کار به شما کمک می‌کند پوسترهای مرغوبی تحویل بگیرید و آن‌ها را در تعداد مناسب چاپ کنید. بهتر است هنگام ثبت سفارش به قیمت تمام شده توجه کنید، اما ملاک انتخاب چاپخانه نباید تنها بر اساس قیمت آن باشد. در قسمت بعد توضیحات بیشتری درباره پوسترهایی که با قیمت پایین چاپ می‌شوند، ارائه خواهیم داد.

جدول مشخصات و قیمت چاپ پوستر A3

  • این پوستر 42*30 سانتیمتر است.
  • هنگام طراحی پوستر لوگو بهتر است و نوشته های خود را ۵ میلیمتر از اطراف پوستر فاصله دهید.
  • چاپ پوسترها به صورت افست و ۴ رنگ یا فول رنگی است.
  • کلیه هزینه‌های جدول به تومان است.
  • مدت زمان لازم برای چاپ پوستر a3 شما از 3 تا 5 روز کاری است.
  • کلیه پوسترها روی کاغذ گلاسه چاپ می شوند.
جنس کاغذ مصرفی سلفون uv موضعی تیراژ قیمت چاپ پوستر 42 * 30
150 گرم گلاسه مات ندارد 1000 6086000
150 گرم گلاسه براق --- 1000 6086000
150 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 5780000
200 گرم گلاسه مات ندارد 1000 6588000
200 گرم گلاسه براق --- 1000 6588000
200 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 6284000
250 گرم گلاسه مات ندارد 1000 7119000
250 گرم گلاسه براق --- 1000 7119000
250 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 6820000

جدول مشخصات و قیمت چاپ پوستر A2

  • این پوستر 60*45 سانتیمتر است.
  • هنگام طراحی پوستر بهتر است لوگو و نوشته های خود را ۵ میلیمتر از اطراف پوستر فاصله دهید.
  • چاپ پوسترها به صورت افست و ۴ رنگ یا فول رنگی است.
  • کلیه هزینه‌های جدول به تومان است.
  • مدت زمان لازم برای چاپ پوستر a2 شما از 3 تا 5 روز کاری است.
  • کلیه پوسترها روی کاغذ گلاسه چاپ می شوند.
جنس کاغذ مصرفی سلفون uv موضعی تیراژ قیمت چاپ پوستر 60 * 45
150 گرم گلاسه مات ندارد 1000 9794000
150 گرم گلاسه براق --- 1000 9794000
150 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 9200000
200 گرم گلاسه مات ندارد 1000 10699000
200 گرم گلاسه براق --- 1000 10699000
200 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 10270000
250 گرم گلاسه مات ندارد 1000 11928000
250 گرم گلاسه براق --- 1000 11928000
250 گرم گلاسه بدون سلفون دارد 1000 9973000
قیمت چاپ پوستر
قیمت چاپ پوستر

چاپ پوستر ارزان

چاپ پوستر ارزان و با هزینه‌ای کم‌تر از حد معمول بازار غیرممکن نیست، اما چاپخانه‌ها برای پایین آوردن هزینه اولیه باید از متریال درجه دوم استفاده کنند. مثلا ممکن است به جای کاغذ گلاسه مرغوب به سراغ کاغذهای بی‌کیفیت و حتی کاغذ تحریر بروند. در این صورت نتیجه کار با آنچه انتظار دارید مطابقت نخواهد داشت. توصیه می‌شود به جای چاپ پوستر ارزان به دنبال قیمت مناسب در بازار باشید تا در عین پرداخت بهترین هزینه، نتیجه نهایی را باکیفیت بالا تحویل بگیرید.

منظور از اینکه به سراغ سفارش پوستر ارزان نروید، این نیست که هرچه قیمت یک چاپخانه بالاتر باشد، کیفیت بالاتری دارد. شما باید چاپخانه‌ای را انتخاب کنید که در عین ارائه محصول باکیفیت هزینه مناسبی دریافت کند. تأمین مواد اولیه باکیفیت از تولیدکنندگان یا تأمین‌کنندگان اولیه به صورت مستقیم، حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه‌های تولید تا حد امکان به چاپخانه کمک می‌کند تا هزینه مناسبی از مشتری دریافت کند. بنابراین مشتریان با بودجه مشخص می‌توانند پوسترها را در تیراژ بالاتر چاپ کنند یا در کنار چاپ پوستر ارزان، از سایر تبلیغات چاپی هم بهره ببرند.

چاپ پوستر ارزان
چاپ پوستر ارزان

چاپ پوستر فوری

چاپ دیجیتال و چاپ افست روش‌هایی هستند که برای پوستر و تبلیغات چاپی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب بهترین روش چاپ، به تیراژ مورد نظر شما و مدت زمانی که برای چاپ دارید، بستگی دارد. چاپ پوستر فوری اگر در تیراژ پایین باشد، می‌تواند با دستگاه‌های دیجیتال انجام شود. این دستگاه‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و از بهترین متریال برای چاپ استفاده می‌کنند. به همین دلیل هزینه بالاتری دارند و کار با آن‌ها برای تیراژ بالا مقرون به صرفه نیست. پوسترها در چاپ دیجیتال طی چند ساعت آماده می‌شوند.

چاپ پوستر فوری
چاپ پوستر فوری

سرعت در چاپ افست پوستر پایین‌تر است اما هزینه مناسب‌تری هم دارد، به همین دلیل برای سفارش پوستر فوری در تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که از دستگاه‌های مدرن استفاده شود، کیفیت چاپ افست هم به اندازه چاپ دیجیتال خوب است. دستگاه‌های چاپ افست امکان عملکرد سریع به اندازه دستگاه‌های دیجیتال را ندارند، به همین دلیل مشتریان باید بین ۵ تا ۱۰ روز برای آماده شدن سفارششان منتظر بمانند. مدت زمان انتظار شما به سرعت چاپخانه و تعداد پوسترهایی که نیاز دارید هم بستگی دارد.

خوش قول بودن چاپخانه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی است که لزوم سفارش پوستر به یک چاپخانه معتبر را مشخص می‌کند. پوسترها محصولاتی هستند که باید در زمان مقرر آماده شوند و اگر چاپ آن‌ها تأخیر داشته باشد، ممکن است کل کمپین تبلیغاتی با شکست مواجه شود. پس چاپخانه‌ای را انتخاب کنید که محصولات چاپی مورد نظر شما را در موعد مقرر تحویل دهد و کمپین شما را با مشکل مواجه نکند.

پوستر دیواری
پوستر دیواری

سفارش چاپ پوستر در تهران

اکنون با کلیات فرایند سفارش پوستر در تهران آشنا هستید و می‌دانید که محصول باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد. برای چاپ چنین پوستری به مجموعه‌ای نیاز دارید که دستگاه‌های پیشرفته داشته باشد و بتواند پوستری مطابق با آنچه طراحی کرده‌اید و هدفی که در نظر دارید، به شما ارائه دهد. برخی از چاپخانه‌ها کیفیت بالایی دارند، اما نمی‌توانند نیاز مشتری را برآورده کنند. مثلا ممکن است ظرفیت لازم برای چاپ در تیراژ بالا را نداشته باشند. این موضوع مشتریان را با مشکل مواجه می‌کنند و مجبور می‌شوند زمان بیشتری برای آماده شدن سفارششان منتظر بمانند.

چاپ پوستر در تهران
چاپ پوستر در تهران

چاپ پوستر دیواری

چاپ پوستر دیواری هم می‌تواند کاربرد تبلیغاتی داشته باشد و هم برای طراحی دکوراسیون مناسب است. در فرتاک خدمات چاپ پوستر دیواری با طرح مورد نظر مشتریان و در سایزهای گوناگون ارائه می‌شود. با چاپ پوستر دیواری شما می‌توانید در قسمت‌های مختلف دفتر کارتان، تصاویری از برندتان را نصب کنید. این کار هم فضا را لوکس و حرفه‌ای نشان می‌دهد و هم برندتان را در ذهن مراجعان و حتی کارمندان مجموعه ثبت می‌کند. پوستر دیواری یک راهکار کم‌هزینه و مناسب برای طراحی دکوراسیون به شیوه‌ای دلخواه شماست.

اگر قرار است پوستر دیواری برای مدت طولانی روی دیوار مورد نظرتان باقی بماند، بهتر است از کاغذهای گلاسه با گرماژ بالا برای آن‌ها استفاده کنید؛ اما اگر از پوستر دیواری به‌صورت موقتی استفاده می‌کنید یا به‌دنبال چاپ پوستر ارزان دیواری هستید، می‌توانید از کاغذهای گلاسه با گرماژ پایین‌تر استفاده کنید. هرچقدر گرماژ کاغذ بالاتر باشد، مقاومت و دوام بیشتری خواهد داشت.

چاپ پوستر دیواری
چاپ پوستر دیواری

چاپ پوستر تبلیغاتی

پوسترهای تبلیغاتی اگر خلاقانه باشند، فراگیر می‌شوند و تأثیر بسزایی در آگاهی از برند و شناساندن کسب‌وکارتان به مشتریان خواهند داشت. برای چاپ پوستر تبلیغاتی، باید ایده‌پردازی کنید تا محصولات، خدمات یا حتی برندتان را به شیوه‌ای متفاوت و خلاقانه به مخاطبان نشان دهید. این پوسترها فقط به طرح‌های گرافیکی یا عکس‌های خلاقانه محدود نمی‌شوند و به شعار تبلیغاتی خلاقانه نیز نیاز دارند. شعارها در اغلب پوسترها با محتوای تصویری هماهنگ هستند.

پوسترهای تبلیغاتی زمانی تأثیرگذار هستند که حسی را در مخاطب ایجاد کنند و خارج از چارچوب باشند. اگر پوستر مورد نظر شما کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد یا محتوای طنزی دارد که مخاطبانتان را به خنده می‌اندازد، به احتمال زیاد تأثیری که می‌خواهید را روی او ایجاد می‌کند. پس اگر طرح خلاقانه‌ای برای پوستر در نظر دارید، همین الان دست به کار شوید و سفارش پوستر تبلیغاتی خود را در فرتاک ثبت کنید. اگر هم فقط ایده‌ پوستر را دارید و هنوز آن را طراحی نکرده‌اید، گرافیست‌های حرفه‌ای فرتاک برای تبدیل ایده شما به یک طرح خلاقانه آماده هستند.

چاپ پوستر تبلیغاتی
چاپ پوستر تبلیغاتی

چاپ پوستر با طرح دلخواه

بسیاری از افراد گمان می‌کنند طراحی و چاپ پوستر فقط برای امور تبلیغاتی و معرفی کالاهای مختلف به کار می‌رود و کاربرد دیگری ندارد. اما با چاپ پوستر با طرح دلخواه، می‌توانید از هنر چاپ برای زیباسازی فضای محل کار یا خانه استفاده کنید. شما می‌توانید با ارائه طرح خاصی که در نظر دارید، آن را به شکل پوستر و در اندازه دلخواه خود چاپ کنید. استفاده از این پوستر در هر جایی که شما دوست دارید امکان پذیر است. تصاویر زیبایی که ثبت کرده‌اید، با تبدیل شدن به پوستر می‌توانند هر دیوار ساده‌ای را تزئین کنند.

شما می‌توانید پوستر دلخواه خود را به سادگی روی دیوار یا هرجای دیگر بدون قاب با چسب معمولی، چسب دوطرفه و حتی در بعضی موارد با پونز نصب کنید. اما با این کار، پوستر با طرح دلخواه جلوه زیادی ندارد و ممکن است با کوچک‌ترین آسیب هم پاره شود. با گذشت زمان هم در اثر رطوبت یا تابش نور خورشید، کیفیت و وضوح تصویر خود را از دست می‌دهد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن پوستر، آن را با تخته شاسی یا فوم برد محافظت می‌کنند؛ انتخاب بین تخته شاسی یا فوم به سلیقه مخاطب و طرح پوستر بستگی دارد. برای پوشش روی پوستر هم از لمینت مات یا براق استفاده می‌کنند. البته بعضی از مشتریان سفارش می‌کنند که برای پوشش روی پوستر با طرح دلخواهشان، از سلفون مات یا براق استفاده شود.

اگر می خواهید سفارش پوستر با طرح دلخواهتان باکیفیت باشد و جذاب به نظر برسد، بهتر است پیش از ثبت سفارش، آن را به یک طراح گرافیک بدهید و از او نظر بپرسید که آیا این طرح برای تبدیل شدن به پوستر مناسب است یا خیر. بعد از آن هم کارتان را به یک چاپخانه حرفه‌ای بسپارید تا مطمئن شوید نتیجه را مطابق با چیزی که می‌خواهید به شما تحویل می‌دهد.

چاپ پوستر با طرح دلخواه
چاپ پوستر با طرح دلخواه

چاپ پوستر تکی یا کم تعداد

پوسترها معمولا در تیراژ بالا چاپ می‌شوند تا در سطح شهر پخش شوند و اعلان مورد نظر را به اطلاع مخاطبان برسانند. اما گاهی اوقات پوسترهایی به صورت ویژه برای فضای خاص طراحی می‌شوند؛ چاپ این محصولات یا تکی است یا تعداد محدودی از آن‌ها چاپ می‌شود. متریال به کار رفته در چاپ پوسترهای تکی، کیفیت بالاتری نسبت به محصولات تیراژ بالا دارد و چاپ آن هم حرفه‌ای‌تر انجام می‌شود.

پوسترها بهترین دیوارکوب‌ها برای فضاهای اداری و تجاری محسوب می‌شوند. شما می‌توانید طرح‌های منحصر به فردی که در نظر دارید را به صورت تکی یا کم‌تعداد چاپ کنید و روی دیوارهای شرکت بچسبانید. به عنوان مثال یک شرکت عمرانی می‌تواند تصاویری از پروژه‌هایی که کامل کرده است را به صورت تکی چاپ کند و دیوار قسمت‌های مختلف شرکت بچسباند. با این کار هم دکوراسیون محل کار جذاب می‌شود و هم نمونه کارها به مشتریان بالقوه‌ای که به شرکت مراجعه می‌کنند، نشان داده می‌شود.

به طور کلی ایده‌های خلاقانه‌ای برای چاپ پوستر تکی یا کم تعداد وجود دارد. آن‌ها به نوعی عکس‌ هستند اما هزینه کم‌تری نسبت به چاپ روی تخته شاسی یا چاپ و قاب کردن تصویر دارند. اگر پوستر روی کاغذ باکیفیتی چاپ شود و جوهر به کار رفته در چاپ آن هم کیفیت خوبی داشته باشد، بدون نیاز به قاب، برای مدت طولانی روی دیوار باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

به یاد داشته باشید که همه چاپخانه‌ها از عهده چاپ تکی یا کم‌تعداد پوستر برنمی‌آیند. چاپ آفست بهترین روش برای تیراژ پایین است، زیرا خروجی آن کیفیت بالایی خواهد داشت. اگر قصد دارید چنین پوسترهایی چاپ کنید، می‌توانید از کارشناسان فرتاک در این زمینه مشاوره بگیرید.

چاپ پوستر تکی
چاپ پوستر تکی
چاپ پوستر انتخاباتی
چاپ پوستر انتخاباتی
سفارش پوستر
سفارش پوستر

مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ پوستر

در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ پوستر با کیفیت اشاره می‌‌کنیم.

  • در اندازه‌ای متناسب با طرح پوستر چاپ می‌شود.
  • طراحی آن برای محیطی که در آن قرار دارد، مناسب است و می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند.
  • همه اطلاعات مورد نیاز را به صورت شفاف و بدون ابهام به مخاطب ارائه می‌دهد.
  • هدف از ارائه پوستر مشخص است و در محتوای آن ابهامی وجود ندارد.
  • فونت‌ها و طرح‌های انتخاب‌شده برای پوستر کاملا شفاف هستند و باعث کج فهمی مخاطب نمی‌شوند. (استفاده از فونت نامناسب در طراحی پوستر باعث می‌شود مخاطب نتواند آن را در نگاه اول بخواند و نیاز به دقت داشته باشد؛ از آنجایی که پوسترها در معرض دید عابرانی قرار می‌گیرند که قصد توقف ندارند، زمانی برای دقت و خواندن فونت‌های عجیب صرف نمی‌شود و عملا تبلیغات شما بی‌نتیجه می‌ماند).
  • کیفیت چاپ آن‌ها بالاست و در مدت زمانی که قرار است روی دیوار باقی بمانند، کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.
  • کاغذی که در چاپ آن‌ها استفاده شده کیفیت خوبی دارد.
  • ترکیب رنگی درستی دارد. تنوع رنگ‌های آن نه به اندازه‌ای زیاد است که طرح را شلوغ کرده باشد و نه آنقدر یکنواخت است که توجه مخاطب را جلب نکند.
  • مخاطب به درستی هدایت می‌شود و می‌تواند هدف شما از چاپ پوستر را درک کند.

بهترین پوسترها محصولاتی هستند که طرح، محتوا و کیفیت آن‌ها بالا باشد تا بتواند توجه مخاطب را جلب کند و او را به مسیری که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید، هدایت کند. مواردی که در این بخش به آن اشاره کردیم ویژگی‌های عمومی چاپ پوستر دیواری باکیفیت هستند. انتظارات کارفرما، طرح پوستر و نوع آن باعث می‌شود ویژگی‌های دیگری هم به لیست بالا اضافه شود. بهترین پوستر محصولی است که مطابق با انتظارات کارفرما باشد و توجه مخاطبان را به شیوه‌ای که او می‌خواهد جلب کند.

چاپ پوستر با طرح دلخواه
چاپ پوستر با طرح دلخواه

متریال مورد استفاده برای چاپ پوستر باکیفیت

کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه مات و براق و کاغذ کرافت متریالی هستند که برای چاپ پوستر باکیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه توضیحاتی درباره هرکدام از این متریال ارائه می‌دهیم.

  • کاغذ تحریر همان کاغذهای معمولی است که برای نوشتن از آن‌ها استفاده می‌کنیم، قیمت این محصولات نسبت به انواع دیگر کاغذ مناسب‌تر است، اما چاپ کیفیت بالایی نخواهد داشت. به همین دلیل معمولا برای تبلیغات و پوستر از این نوع کاغذ استفاده نمی‌شود.
  • کاغذ گلاسه: این کاغذها در دو نوع براق و مات تولید می‌شوند. کاغذهای براق جلوه بیشتری دارند و به همین دلیل متداول‌ترین نوع کاغذ برای چاپ پوستر باکیفیت هستند.کاغذ گلاسه جوهر را جذب نمی‌کند، به همین دلیل کیفیت چاپ بعد از گذشت زمان کم نمی‌شود. قیمت این کاغذها نسبت به کاغذ تحریر بیشتر است و کیفیت بالاتری هم دارد.
  • کاغذهای کرافت ضخیم‌ترین کاغذهایی هستند که برای پوستر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها در موارد خاص کاربرد دارند. زمانی که پوستر مفهوم خاصی را انتقال می‌دهد یا به شیوه‌ای هنری طراحی شده است، از کاغذ کرافت برای چاپ آن استفاده می‌کنند.

علاوه بر نوع کاغذ، کاور روی پوستر هم اهمیت بسیاری دارد. چاپخانه‌های حرفه‌ای از لمینت یا سلفون برای افزایش مقاومت کاغذ پوستر در برابر پارگی و آسیب دیدن استفاده می‌کنند. اگر قرار است پوستر مورد نظر خود را در فضای آزاد و بدون سقف نصب کنید، باید حتما پوشش مناسبی برای آن انتخاب کنید.

نوع کاغذ به کار رفته در چاپ پوستر

کاغذ گلاسه مناسب‌ترین کاغذ برای چاپ پوستر است. بخش مهمی از قیمت طراحی و چاپ پوستر، به مواد اولیه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد. هرچقدر ضخامت و مقاومت کاغذ بیشتر باشد، هزینه بالاتری خواهد داشت، اما برای مدت طولانی‌تری داوم می‌آورد.

کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه مات، کاغذ گلاسه براق و کاغذ کرافت انواع کاغذهایی هستند که برای چاپ پوستر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوع کاغذ به کار رفته در چاپ پوستر
نوع کاغذ به کار رفته در چاپ پوستر

چاپخانه‌ مورد نظر برای چاپ پوستر

چاپخانه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز در تعیین قیمت طراحی و چاپ پوستر نقش مهمی دارد. بعضی از چاپخانه‌ها بخاطر استفاده از مواد اولیه نامرغوب، هزینه کم‌تری دریافت می‌کنند. نتیجه نهایی کار با این چاپخانه‌ها در اغلب مواقع، برای مشتریان مطلوب نیست. بعضی از مجموعه‌ها هم بخاطر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهند، قیمتی بیشتر از سطح بازار اعلام می‌کنند. این کار نیز اشتباه است. مجموعه‌های معتبر و باسابقه، محصولاتشان را قیمتی مناسب و کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌دهند.

در وب سایت چاپخانه فرتاک می‌توانید آخرین قیمت طراحی و چاپ پوستر را ببینید. در صورتی که سوالات بیشتری در این زمینه دارید، از طریق شماره تماس موجود در سایت با کارشناسان فرتاک تماس بگیرید.

سوالات متدوال

بهترین نوع و سایز کاغذ برای چاپ پوستر چیست؟

پوسترها معمولا روی کاغذهای گلاسه با گرماژهای ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم چاپ می‌شوند. سایز استاندارد پوستر، A3 است اما چاپ فرتاک خدمات چاپ پوستر در سایزهای مختلفی چون ۳۰×۴۲، ۴۵×۶۰، ۳۵×۵۰ و ۵۰×۷۰ سانتی‌متر را نیز ارائه می‌دهد.

کاور لمینت برای پوستر بهتر است یا سلفون؟

کاور لمینت ضخامت و دوام بیشتری دارد و برای پوسترهایی که در فضاهای باز نصب می‌شوند، مناسب است. پوشش سلفون ضخامت کم‌تری دارد و مقاومت کاغذ را تاحدودی افزایش می‌دهد.

آیا امکان چاپ پوستر با عکس دلخواه وجود دارد؟

بله. فرتاک خدمات چاپ پوستر در سایزهای مختلف و با عکس و طرح‌های دلخواه شما را ارائه می‌دهد.

مدت زمان آماده‌سازی سفارش چاپ پوستر چقدر است؟

مدت زمان آماده‌سازی سفارش پوستر بین ۲ تا ۷ روز کاری متغیر است. مدت زمان آماده‌سازی سفارش برای مشتریانی که طراحی پوستر را به کارشناسان گرافیست فرتاک سپرده‌اند، بیشتر است. همچنین مشتریانی که سفارش خود را از شهرهایی به جز تهران ثبت می‌کنند، باید زمان ارسال را نیز در نظر داشته باشند. فرتاک سفارشات شهرهای دیگر را از طریق پست پیشتاز به آدرس مورد نظر مشتریان ارسال می‌کند.

تظرات ارسال شده